04 februára 2009

Este raz !!!

Este raz mi niekto povie ze za komunistov bolo lepsie tak ho zabijem, alebo na neho niekoho postvem.
Kecy typu "bolo lepsie", "mlieko za dve koruny" a "istota prace" najradsej pouzivaju ti co s tim komunizmom najviac vyjebali. Nechcem dnes rozoberat fakt, ze keby sudruh kokot pripocial inflaciu atd. tak by dvojkorunove mlieko stalo asi 40 skk, nechcem pisat ani o tich co si nazivo odskakali realny socializmus rokov 50-tych, dnes nieco ine ...

Kto najviac vyjebal? Zrejme ti co vela neporobili, ale vela dostali. "Dostat byt" nebolo za bolsevika nicim vynimocnym. Stacilo mat rodinu, alebo znameho a stat v zastupeni podniku pridelil byt (ano niektori kupili byt druzstevny a zaplatili celu cenu). Podmienkou bola zrejme pracovna zmluva na dlhsie obdobie. Kto nemal do svojej tridsiatky za bolsevika dve deti bola oznaceny za buzeranta - a tich bolo malo. Takze vacsina normalnich, niekedy triezvich navstevnikov budovy svojeho zamestnavatela mala narok na byt. V rokoch 1985-89 nastal stav, ked si ludia dokonca vyberali lokalitu kde si chcu narokovat byt.

Rezulat: vacsina dnesnich 50-70 ročnich dostala byty (ini dostali nenavratne pozicky, pozicky bez urocenia na domy) dostali od statu majetok, ktory po revolucii realizovali za 50-100 nasobok nadobudacej ceny - staci prejst do mensieho bytu. Timto sa my dnesni 30-nici budeme skladat na dochodok rovnako ako sa oni skladali na dochodok svojim otcom a skladali sa aj na nase vzdelanie.

Kurevsky rozdiel je vsak v tom, ze ja si budem uz na svoj dochodok odkladat a na mna uz robit nikto nebude. Na ubytovanie mi uz asi nebude stacit uspesna suloz, svadba v maturitnom obleku, cvikanie karty kazde rano na smradlavej vratnici a MDZ, VOSR a kazdy piatok kolektivne nadrbany ja delo.
Realita 2009 - 38% dane a vypalne, 30% na hypoteku, 30% na deti, 10% na dochodok, 35% na potraviny, 10% na benzin, 25% na energie, a nato vsetko plus 19% DPH ...

Este raz mi nejaky cerstvy dochodca povie ze ma malu penziu a nieco v zmysle "zlati komunisti", tak za ho spytam co cely zivot robil, aky ma majetok a vsetky tieto cisla mu vytlacim pastou do ksichtu.

Žiadne komentáre: